Geoblog.pl    bartekigosia    Podróże    Nowa Zelandia i ... New Zealand and ...    Wodospady i kaniony/ Waterfalls and canyons

Wodospady i kaniony/ Waterfalls and canyons

Australia
Australia, Morton National Park

Gosia:
W czwartek rano mama Ashleigh zaprasza nas do Parku Illeverra Fly - w gorach kawalek na poludnie od Wollongong. Jest to kawalek lasu tuz nad duzym urwiskiem skalnym - wchodzi sie na duze platformy i porusza sie przy wierzcholkach drzew, jednoczesnie majac piekny widok z urwiska na ocean. Pierwszy raz widzimy eukaliptusowy las z gory. A potem jedziemy nad wodospad Carrington Falls - jest bardzo wysoki i robi swietne wrazenie. No i nadchodzi czas pozegnania z Ashleigh i jej wspaniala rodzinka. Wysiadamy na razdrozach, Ashleigh chce nam zrobic zdjecie jak lapiemy stopa ale nie zdaza jako ze zatrzymuje sie nam pierwsze autko. A w srodku dziewczyna ktora moze nas zabrac do samego miasta Canberra (czyli tam gdzie jedziemy) tylko nie od razu bo po drodze chce sie zatrzymac przy kilku wodospadach :) Lepiej nie moglismy trafic :) No wiec jedziemy z nia po drodze ogladajac wodospady Belmore i Fitzroy - wokol tych drugich robimy 2 godzinny spacer - bajka - wodospad spada do przepieknego ogromnego kanionu. A potem jedziemy juz prosto do Canbery :)

Bartek:
Ashleigh's mum invites us to Illewara fly. It's a walk on the high platforms in the Autralian native eucaliptus forest. I really enjoy it. Eucaliptus grows really high, it's not uncommon in that place to see 45-75meters high trees (in Tasmania - even over 100m). Beautiful place :) After this we drive to a waterfall - wowo. I'm amazed by the size of waterfall and canyons and greenness of all this places. I thought of Australia before just about desert, and it's mostly true, but along the coast it's very green, there are huge green forests :)
About noon it's time to say goodbye with Ash and her mum. The first car we try to hitch-hike stops for us and we get a ride directly to Canberra, and what's more, our driver stops by 2 waterfalls, and wants to make walks around. We couldn't even imagine better ride! Awesome places. The waterfalls are really impressive, very high, and surounded by canyon with steep, almost vertical walls. Fabulous! Australia surprises me more and more, in very positive way :)