Geoblog.pl    bartekigosia    Podróże    Nowa Zelandia i ... New Zealand and ...    W krainie gor i jezior :) / Leaving West Coast + Wanaka

W krainie gor i jezior :) / Leaving West Coast + Wanaka

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Wanaka

Gosia:
Jest juz mocno pod wieczor, ruch na drodze maly i wlasnie wtedy zatrzymuje sie dla nas Adeline - urocza Francuzka ktora wita nas promiennym usmiechem. Podrozuje sama - wypozyczyla male osobowe autko w ktorym spi co noc. Ruszamy dalej razem. Zatrzymujemy sie po drodze i idziemy do wodospadow. Przy kolejnym wodospadzie jest juz ciemno, troche pada wiec jako ze po drugiej stronie drogi jest troche miejsca na autko i namiot to zostajemy tu na noc.

Bartek:
After a while stops for us a French girl (our travel companion for next few days). Adeline is travelling for 3 weeks in NZ, so she rented a car to see more. We enjoy traveling with her, she makes many breaks for photos, nature walks etc :) About dusk we find a place for a tent (she sleeps in the car) and go to sleep. It starts to rain... :)

13.02.2010

Gosia:
Cala noc pada mocny deszcz i teraz czujemy skutki wziecia lzejszego o 1,5 kg namiotu. Ciasno, wszystkie scianki mokre przylegaja do nas, a po kilku godzinach nasiaka podloga. No ale jakos sie wyspalismy. Ruszamy dalej. Po drodze zatrzymujemy sie na spacerki i panoramki. Wkrotce wjezdzamy w przepiekna kraine niebieskich jezior, zlotych lak i zielonych gor. Jest cudnie i nawet nie wiem kiedy przestalo padac, a niebo stalo sie niebieskie. Wkrotce dojezdzamy do Wanaki. Turystyczne miasteczko slicznie polozone wsrod gor nad jeziorem. Robimy zakupy i idziemy na 2 godzinny spacer szlakiem nazywanym Iron Track z widokiem z gory na Wanake, jeziora i gory. Jest niesamowicie goraco wiec marzymy o kapieli w jeziorze - marzenia sie spelniaja po zejsciu do miasteczka :) Woda jest cudowna a gdzienie spojrzec mamy cudny widoczek na zielone gory dookola. Suszymy na plazy namiot, spiwory, karimaty. A potem w dalsza droge. Malownicza trasa przez Cardrone jedziemy do Queenstown.

Bartek:
It was heavy raining the whole night, the floor in the tent is wet, bet we slept well :) In the morning it stops when we reach the pass, there is blue sky. The pass separates West coast from East, and there is big change of landscape. the West Coast is very green and in big part forested, and on the other site of the mountains, there are almost no forest, mountains are covered with grass or little bushes. There stunning views just from the car, lakes, mountains... beautiful :) We get to Wanaka. Shopping, breakfest with the view on the lake and little walk on the nearby hill. Awesome view :) The day is very hot, hard to stand on the sun, so go swimming to the lake and dry a tent :)